“Kajko i Kokosz” zadebiutowali w Netflixie, teraz czas na konsole. Polskie studio RedDeerGames wyda dwie gry na Nintendo Switch.

Piotr Niemkiewicz
Piotr Niemkiewicz
Fundacja "Kreska" im. Janusza Christy
Kajko i Kokosz zaliczą kolejny debiut. Tym razem komiksowi Słowianie podbijają świat gier na konsolach. Dwa tytuły stworzy RedDeerGames. - Nasza misja jest jasna: stworzyć gry, które pokochają fani komiksu, ale też przedstawić te postaci i uniwersum globalnemu odbiorcy. Wierzymy, że Kajko i Kokosz na to zasługują - mówi Michał M. Lisiecki, prezes RDG.

Niełatwe zadanie czeka polskie studio RedDeerGames, które ma wyprodukować dwie gry oparte na uniwersum komiksowej serii "Kajko i Kokosz", którą stworzył sopocianin Janusz Christa. Niełatwe, bo choć od ostatnich produkcji minęły lata, to ostatnio poprzeczkę wysoko zawiesił Netflix z animowaną serią przygód wojów kasztelana Mirmiła.

Fani przygód dwóch rysunkowych Słowian z pewnością pamiętają serię gier z lat 90 - wówczas były dobrze przyjęte przez środowisko graczy i do dziś bez problemu można znaleźć gameplay'e z tamtych produkcji. Godzinna rozrywka (teoretycznie tyle zajmowało jej szybkie przejście) bazowała m.in. na komiksowym humorze i szybko znajdowała kolejne rzesze miłośników.

Pierwsze gry, za które odpowiadało gdańskie Seven Stars, były przyjmowane ciepło - mimo istniejących błędów. Gorzej było w końcówce, gdy na rynku ukazały się dwie gry stworzone wybitnie pod mało wymagających młodych graczy.

PeCetowe lub amigowe "Kajki i Kokosze" klimatem przetrwały próbę czasu, choć graficznie odstają od tego, co dają współczesne komputery i konsole.

Jak będzie teraz? Musimy uzbroić się w cierpliwość, bo ani RedeDeerGames, ani Fundacja Kreska im. Janusza Christy nie są skore, by zdradzać szczegóły.

"Kajko i Kokosz" na Netflixie już 28 lutego 2021 r. Twórcy: ...

Wiemy, że na pewno będą dedykowane konsoli Nintendo Switch i że wyjść mają rok po roku (takie są prognozy). Pierwsza jeszcze w tym, druga w 2022.

Umowa podpisana w końcówce maja 2021 między Fundacją a RedDeerGames, daje polskiemu studiu wyłączność.

Gry powstawać będą we współpracy z Fundacją i mają jak najwierniej oddać ducha przygód dzielnych Słowian - to dobra wiadomość.

- Jestem pod wrażeniem pierwszych projektów przesłanych przez RedDeerGames jeszcze na etapie negocjacji umowy - mówi Paulina Christa, prezes Fundacji Kreska im. Janusza Christy, spadkobierczyni i wnuczka Janusza Christy - Istotny dla nas, jako Fundacji, jest również fakt, że dotrzemy z promocją komiksu "Kajko i Kokosz” mojego dziadka do wielbicieli gier na konsoli Nintendo Switch.

Twórcy informują, że "skorzystają z doświadczenia, które zdobyli przy pracach nad 7 Horizons" - to kosmiczna platformówka z komiksową stylistyką, która wymagać ma od graczy refleksu i szybkich palców.

- Współpraca z Fundacją Kreska im. Janusza Christy to zaszczyt i wielka przyjemność - mówi Michał M. Lisiecki, prezes zarządu RedDeerGames. - Nasza misja jest jasna: stworzyć gry, które pokochają fani komiksu, ale też przedstawić te postaci i uniwersum globalnemu odbiorcy. Wierzymy, że Kajko i Kokosz na to zasługują. Cieszymy się, że Netflix też dostrzega ten potencjał. Jesteśmy pewni, że dzięki naszym kompetencjom w promowaniu i sprzedaży gier na wielu światowych rynkach uda nam się ten cel z sukcesem zrealizować.

Dla Kreski i RDG projekt będzie ważny też ze względu na przyszłoroczną rocznicę. "Kajko i Kokosz", jakich znamy dzisiaj, zadebiutowali w 1972 roku i za rok świętować będą swoje półwiecze. I mimo swojego słusznego wieku mieszkańcy Mirmiłowa zyskują popularność wśród następnych pokoleń - nie tylko czytelników komiksów, ale też widzów telewizyjnych.

- Po umowach na serial animowany "Kajko i Kokosz", który można obecnie oglądać na platformie Netflix, kontynuacji kultowej serii Kajko i Kokosza Nowe Przygody oraz integralach, które przygotowuje Egmont, czy mającym mieć premierę we wrześniu br. musicalu w Teatrze Syrena w Warszawie to kluczowy projekt dla Fundacji - twierdzi Paulina Christa

Liczę, że dzięki niemu nie tylko wejdziemy na światowy rynek z marką ,,Kajko i Kokosz”, ale przede wszystkim dynamicznie przyciągniemy do polskiego komiksu nowych fanów z innych krajów. Już za rok będziemy świętować 50-lecie Kajka i Kokosza, a ta współpraca pozwoli zbudować nam jeszcze większe Uniwersum słowiańskich wojów Janusza Christy.

Fundacja "Kreska" im. Janusza Christy

Kajko i Kokosz zadebiutowali w komiksach autorstwa Janusza Christy w latach 70. XX wieku, choć pomysł narodził się ok. dwóch dekad wcześniej - wówczas zadebiutowali “Kajtek i Koko”- dwaj bohaterowie komiksowych pasków drukowanych w "Wieczorze Wybrzeża". A Kajko i Kokosz stali się ich "przodkami".

Seria Christy często nazywana była "polskim Asterixem i Obelixem”, choć jak wskazują w Kresce, polski pomysł jest młodszy niż znane na całym świecie dzieła René Goscinny'ego i Alberta Uderzo.

Strefa Biznesu: Nowa broń w rękach cyberprzestępców

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na puck.naszemiasto.pl Nasze Miasto
Dodaj ogłoszenie