Zarząd Powiatu Puckiego zmienił kryteria przydzielania finansowego wsparcia na realizację zadań publicznych w konkursie na 2017 rok.
- Poza zwiększeniem kwoty budżetu z dotychczasowych 150 000 zł na 170 000 zł, rezygnowano z konieczności posiadania finansowego wkładu własnego - informują w Starostwie Powiatowym w Pucku.
Teraz organizacje pozarządowe chcące wystartować w konkursie będą same decydowały czy wkład własny będzie osobowy czy finansowy.
- Dotychczas członkowie organizacji pozarządowych nie wyceniali swojej pracy - komentuje starosta pucki Jarosław Białk. - Przecież ich zaangażowanie i skuteczność w działaniu to główny motor napędzający wiele inicjatyw.
ZOBACZ TEŻ:
Powiat pucki zmienił również zasady dostarczania do rozliczenia faktur z realizacji zadania, które w poprzednich latach musiały być kopiowane, opieczętowywane i opisywane. To dodatkowa praca i niepotrzebny koszt dla stowarzyszeń.
- Jeśli coś może pomóc i jest zgodne z prawem, to dlaczego tego nie stosować? - dodaje Jarosław Białk.
Na początku grudnia odbyło się szkolenie dla przedstawicieli organizacji pożytku publicznego i stowarzyszeń z terenu ziemi puckiej, zorganizowane przez Północnokaszubską Lokalną Grupę Rybacką oraz starostę puckiego. Magdalena Witkowska pokazała zmiany w nowych formularzach oferty, umowy i rozliczenia konkursów na realizacje zadań publicznych.
- Frekwencja dopisała co pokazuje, że osób zaangażowanych w rozwój społeczeństwa obywatelskiego nie brakuje na terenie ziemi puckiej - oceniają w puckim starostwie
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?