- Przekonanie, że "turysta nad morze zawsze przyjedzie" jest błędne, bo o gości trzeba powalczyć, zachęcić ich, by swoje pieniądze wydali właśnie u nas - mówi Marta Balicka, prezes Nordy. - Tylko do tego trzeba mieć produkt, który ściągnie nam turystów także poza okresem wakacyjnym. A my taki mamy.
Chodzi o architekturę sakralną: kościoły, kapliczki czy kalwarie, w które nadmorski rejon jest bogaty. Np. na półwyspie znajdują się figury z pamiętnego papieskiego ołtarza z sopockiego hipodromu. W Swarzewie jest doskonale znane maryjne sanktuarium i cudowne źródełko. Do tego dochodzi np. unikatowy kościółek w Mechowej, klasztor w Żarnowcu czy słynna wejherowska kalwaria. A z Helu wyrusza najdłuższa polska piesza pielgrzymka do Częstochowy. A jej uczestnikami są liczne osoby ze wszystkich rejonów Polski, które specjalnie po to przyjeżdżają do Helu.
Na tej bazie Norda chce opracować "sakralny szlak turystyczny Północnych Kaszub". Dobrze opisany, udokumentowany i zaprezentowany - w odpowiedni sposób dla wymagającego klienta. Tak, by ściągnął nad morze gości w martwych okresach - wiosną oraz jesienią.
Polskie skarby UNESCO: Odkryj 5 wyjątkowych miejsc
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?