Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Od grudnia czekali na rachunek za prąd

Emila Chanczewska
Stanisław Urbański żałuje, że dał się namówić na skorzystanie z oferty firmy Multimedia Polska Energia. Obawia się kumulacji opłat.
Stanisław Urbański żałuje, że dał się namówić na skorzystanie z oferty firmy Multimedia Polska Energia. Obawia się kumulacji opłat. Emila Chanczewska
Po interwencji Głosu do Czytelnika wysłano zaległą fakturę.

W sierpniu 2015 roku do domu państwa Urbańskich z osiedla Zachód zawitał przedstawiciel firmy Multimedia Polska Energia. Namawiał na skorzystanie z ich oferty zakupu prądu. Nosiła nazwę "Letnia energia" i miała być promocyjna.
- Dałem się skusić i podpisałem z nim umowę na kupowanie energii elektrycznej - mówi Stanisław Urbański. - Rozliczenie miało być co dwa miesiące. Odczyty robi Enea. Ostatnią fakturę dostałem 5 października 2015 roku, od listopada nie mam rachunków. Kolejny powinien przyjść w grudniu, niestety do tej pory go nie ma. A odczyty były robione!

Pan Stanisław na początku lutego zgłosił problem. 22 lutego otrzymał odpowiedź z Multimedia Polska Energia z przeprosinami, wyjaśnieniami i informacją, że złożona została reklamacja do dystrybutora. "Brak faktur spowodowany jest problemami technicznymi i nie przekazywaniem przez dystrybutora danych potrzebnych do wystawienia faktury." - czytamy w piśmie Multimedia Polska Energia.

Niestety problem do tej pory nie został rozwiązany.
- Teraz będę musiał zapłacić dużą sumę naraz - mówi stargardzianin. - Bardzo żałuję, że przeszedłem do tej firmy. Chciałbym zerwać umowę, z której się nie wywiązują.

W poniedziałek interweniowaliśmy w sprawie naszego Czytelnika w firmie Multimedia. We wtorek wysłano do niego zaległą fakturę. Był też telefon od konsultanta firmy, z wyjaśnieniami.

- Przepraszam bardzo, ale powodem opóźnienia w wystawieniu faktury za energię elektryczną dla pana Urbańskiego było nieterminowe przekazanie danych rozliczeniowych przez dystrybutora prądu - firmę Enea S.A. - wyjaśnia Krystyna Kanownik, rzecznik prasowy Multimedia Polska. - Spółka Multimedia Polska Energia wielokrotnie interweniowała w tej sprawie, kierując reklamacje do dystrybutora. W efekcie podjętych działań, 8 marca 2016 faktura za zużycie energii elektrycznej została wysłana pocztą do pana Stanisława.

Rzeczniczka firmy podkreśla, że opóźnienie w wystawieniu faktury nie wynika ze zmiany sprzedawcy energii elektrycznej na Multimedia Polska Energia, lecz z nieterminowego dostarczenia danych rozliczeniowych przez dystrybutora energii, spółkę Enea.
- Zgodnie z umową łączącą sprzedawcę - Multimedia Energia oraz dystrybutora prądu - Enea, to dystrybutor odpowiada za odczyty liczników prądu i przekazywanie danych do sprzedawcy - mówi Krystyna Kanownik.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na stargard.naszemiasto.pl Nasze Miasto