Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

PKP chce, by podróż pociągiem do Helu była dostępna, bezpieczna i przyjazna środowisku. Jakie podjęli w tym kierunku kroki?

Magdalena Gębka-Scuffins
Magdalena Gębka-Scuffins
Magdalena Gębka-Scuffins
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. chcą, by podróż pociągiem do Helu była dostępna, bezpieczna i przyjazna środowisku. Co to oznacza dla turystów oraz mieszkańców powiatu puckiego? Jakie zmiany i udogodnienia wprowadzono?

Biorąc pod uwagę, że w ubiegłe wakacje (2019) przez Półwysep Helski pasażerowie przejechali w ponad 3600. pociągach, warto zadbać o bezpieczeństwo zarówno kolejowych podróżnych jak i środowisko.

Już przed wakacjami 2020 PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przygotowały ponad 40 nowych stojaków rowerowych, które zamontowano w Chałupach, Kuźnicy, Juracie, Jastarni, Mrzezinie, Redzie Rekowo, Swarzewie, Władysławowie Port oraz Żelistrzewie. Takie rozwiązanie ma ułatwić przemieszczanie się zarówno miejscowym jak i wypoczywającym turystom.

Urządzenia na przejazdach kolejowo-drogowych i przejściach dla pieszych przeszły przegląd, a na przystankach malowane są ławki, wiaty, barierki oraz linie bezpieczeństwa.

- Uzupełniane i naprawiane są oznakowania peronów, które pomagają podróżnym w orientacji - informuje rzecznik prasowy PKP. - W Juracie i Jastarni PLK zamontowały nowe gabloty informacyjne.

W trosce o środowisko i skrzydlatych mieszkańców Półwyspu Helskiego w wiatach peronowych zostały wymienione szyby.

- W Chałupach, Juracie, Jastarni, Jastarni Wczasy, Kuźnicy i Władysławowie Port nowe przezroczyste ścianki mają specjalne kontrastowe pasy - wyjaśnia rzecznik prasowy PKP Przemysław Zieliński. - Takie rozwiązanie nie zmienia warunków dla podróżnych, a ostrzega i pomaga ptakom w ominięciu przeszkody.

Nie zapomniano też o pieszych w Pucku, bo przy ul. 10 lutego postawiono dodatkowy sygnalizator, który zwiększył poziom bezpieczeństwa na przejeździe kolejowo-drogowym. Natomiast w Redzie oraz między Redą Rekowo a Mrzezinem wymieniono szyny, by pociągi regionalne i dalekobieżne sprawnie jeździły.

Ile kosztowała taka inwestycja?

- Dotychczas na prace PLK przeznaczyły prawie 150 tys. zł - poinformował nas Przemysław Zieliński z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Rowerem przez Mierzeję Wiślaną. Od przekopu do granicy w Piaskach

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na puck.naszemiasto.pl Nasze Miasto