Kolejne plaże zostaną poszerzone
Prace na odcinku linii brzegowej Babie Doły, z uwagi na uwarunkowania środowiskowe, podzielone zostały na dwa etapy. Pierwszy potrwa do końca lutego i obejmie odcinek o długości ok. 600 m od torpedowni w kierunku Oksywia. Na pozostałym odcinku, na którym plaży aktualnie nie ma lub jest szczątkowa, prace będą prowadzone od czerwca. Łącznie w rejonie Babich Dołach brzeg zostanie wzmocniony piaskiem w ilości ok 400 tys. m3, co pozwoli uzyskać plażę o szerokości ok. 70 m (obecnie ma ona od 5 do 10 m, a fragmentami nie mam jej wcale). Refulacja w Mechelinkach powinna rozpocząć się w lutym, a w Rewie na przełomie maja i czerwca.
- Łączna kubatura robót czerpalnych w ramach modernizacji toru wodnego do gdyńskiego portu wynosi 3,5 mln m3, z czego ok. 650 tys. zostanie wbudowane w brzeg morski w celu jego wzmocnienia przed erozją. Odcinek linii brzegowej o długości około sześciu kilometrów, wskazany w ramach tego projektu, zostanie poddany refulacji po raz pierwszy w historii. Wymaga on ochrony z uwagi na silną erozję, a w przypadku Rewy, również zagrożenie powodziowe - mówi Robert Mokrzycki, Główny Inspektor Ochrony Wybrzeża w Urzędzie Morskim w Gdyni.

Prowadzone są również prace na torze podejściowym do Portu Gdynia. Tor wodny po zakończeniu prac na długości 3,7 km będzie miał szerokość w dnie 280 m i głębokość 17 m.
- Przebudowie i rozbudowie ulegnie również wejście główne do Portu. Wzdłuż głowic falochronu Głównego Wschodniego w części południowej i wschodniej, po obydwu jego stronach oraz od czoła, wbita zostanie stalowa ścianka szczelna, co pozwoli na pogłębienie toru do 17 m i poszerzenie wejścia głównego do Portu Gdynia. W ramach Inwestycji wykonane zostanie nowe oraz przebudowane istniejące oznakowanie nawigacyjne na torze podejściowym i w wejściu do Portu - podkreśla Joanna Bartkowiak, zastępca naczelnika Wydziału Realizacji Inwestycji w Urzędzie Morskim w Gdyni.
Jest to jeden z trzech etapów projektu, prowadzonego wspólnie przez Urząd Morski w Gdyni i Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A. Pozostałe dwa etapy, realizowane przez ZMPG S.A to rozbudowa Obrotnicy nr 2 z przebudową Nb. Gościnnego oraz pogłębienie akwenów wewnętrznych Portu Gdynia.
- Obecnie do gdyńskiego portu mogą wchodzić statki o maksymalnym zanurzeniu 13 metrów i długości do 340 metrów. Trwające prace znacząco poprawią te parametry i wraz z dwoma pozostałymi częściami, realizowanymi przez Zarząd Portu, wpłyną na dalsze zwiększanie atrakcyjności Portu i wzrost ilości przeładowywanych w nim ładunków. Zapewnienie bezpiecznej i efektywnej infrastruktury dostępowej od strony morza jest dla nas priorytetem. Po zakończeniu będziemy mieli „trasę szybkiego ruchu” do Portu, umożliwiającą zawijanie statków do 400 m długości – zaznacza Wiesław Piotrzkowski, dyrektor Urzędu Morskiego w Gdyni.
Przedsięwzięcie realizowane jest w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014 – 2020.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Dzieje się w Polsce i na świecie – czytaj na i.pl
Polecane oferty
KUP TERAZ

Pokrowiec na plecak Pack Fly Large Blaze Orange Mystery Ranch
Wodoodporny pokrowiec rozmiarze Medium. Pasuje na …
KUP TERAZ

PLECAK Urban Assault 21, Mystery Pop, OS
Zainspirowany wojskowymi plecakami szturmowymi. Te…
KUP TERAZ

ŁÓŻKO TURYSTYCZNE COT CONVERTIBLE HELINOX
Unikalny system dźwigni Helinox składa łóżko i w p…
KUP TERAZ

KIJE BIEGOWE DISTANCE 125cm ROCKLAND
Rockland Distance to kije do biegów terenowych wyk…
KUP TERAZ

KUBEK TERMICZNY THERMAL MUG LIFEVENTURE
Wszechstronny kubek termiczny. Utrzyma temperaturę…
KUP TERAZ

KIJE TREKKINGOWE RAPID CABRO ROCKLAND
Rapid Carbo uniwersalne i komfortowe w użytkowaniu…
Kajakiem pływał wśród rekinów - zobacz wywiad z Janem Skwarą