Polsko-niemiecka wymiana uczniów 2019 - I LO w Pucku gościło przyjaciół z Konz. Dużo się działo | ZDJĘCIA, WIDEO

Magdalena Gębka-Scuffins
I LO w Pucku przez tydzień gościło 9 uczniów z zaprzyjaźnionej szkoły Gymnazium Konz, z powiatu partnerskiego Trier-Saarburg. Powiatowa przyjaźń pomiędzy Puckiem i Trier-Saarburg trwa już 18 lat. W tym czasie młodzież z obu stron polsko-niemieciej granicy zdążyła się dobrze poznać i zaprzyjaźnić.

- Wymianę mieliśmy od 7 do 14 września 2019. Byli to uczniowie z zaprzyjaźnionej szkoły Gymnazium Konz z powiatu partnerskiego Trier-Saarburg. W przyszłym roku młodzież z I LO w Pucku pojedzie do Niemiec - mówi Elżbieta Kulas, nauczycielka i opiekunka wymiany uczniowskiej.

Harmonogram wizyty był bardzo napięty, lecz każdy uczestnik wyciągnął z tego ponad tygodniowego doświadczenia dużo pozytywnych lekcji. Wiele udało się im zobaczyć i nauczyć.
- Uważam, że wymiana była bardzo udana. Poznaliśmy bardzo dużo ciekawych osób, mogliśmy poznać zwyczaje niemieckiej grupy. Mi, osobiście, bardzo się podobało. Wszystkie wycieczki były super i bardzo dobrze zorganizowane. Mimo złej pogody to wytrwaliśmy i dzielnie zwiedzaliśmy. Nie żałuję - gdybym mogła, to cofnęłabym czas i przeżyła na nowo - tak Zuzanna P., uczestniczka wymiany, podsumowała to doświadczenie.

wideo: Ela Kulas

Pierwszego dnia grupa uczniów z Niemiec wraz z uczniami puckiego Żeroma pojechali na wycieczkę do Gdańska, by szukać tam niemieckich śladów.
Poniedziałek (9 września 2019) był pierwszym dniem w puckiej szkole dla gości z zagranicy. Na lekcjach odbyły się gry integracyjne oraz w plenerze: gra miejska i wizyta w Puck Glas. We wtorek uczniowie pojechali do Helu, gdzie odwiedzili m.in. fokarium. W środę pojechali do Łeby, a w czwartek zapalili znicze w Piaśnicy, zwiedzili muzeum i zamek w Krokowej, zawitali też do Jastrzębiej Góry i Rozewia. W piątek były szkolne lekcje, żaglowanie po Zatoce Puckiej i grillowanie, podczas którego Puck odwiedzili włodarze z powiatu Trier Saarburg i królowa Wina.

- Uważam, że był to niesamowity czas, podszkoliliśmy języki, poznaliśmy nowych ludzi, a także przeżyliśmy niezłą przygodę. Dzięki wymianie nasi partnerzy zasmakowali polskiej kultury i zwyczajów, które z dnia na dzień coraz bardziej ich zaskakiwały. Wszyscy z nas niezmiernie czekają, by znów się spotkać i zasmakować niemieckiego życia

- Justyna P., która również brała udział w wymianie uczniów 2019, opisała swoje wrażenia.

Uczniowie obu stron zachodniej granicy Polski przeżyli ogromną przygodę, którą zapamiętają na długo. Jedyne, na co mogli ponarzekać, to pogoda, która nie rozpieszczała. Na szczęście nowo zawarte przyjaźnie, wymiana doświadczeniami i tradycjami oraz wspaniała atmosfera podczas wycieczek i zajęć zrekompensowała wszelkie niedogodności pogodowe.
- Ten tydzień był dla mnie niesamowitą przygodą! W ciągu kilku dni poznałam tyle niesamowitych osób, co z początku było sporym wyzwaniem z powodu języka. Na początku były małe bariery, ale to nie stanęło na przeszkodzie w zawarciu znajomości. Całe osiem dni spędziliśmy w miłej i zabawnej atmosferze co na pewno będę dobrze wspominać. Bis zum nächsten Jahr kochani! - Alicja C. opisała swoje wrażenia na koniec wymiany.

Nie wszyscy podeszli do pomysłu uczestnictwa w tym projekcie z entuzjazmem, lecz wątpliwości tych, którzy je mieli, szybko zostały rozwiane.
- Dzięki wymianie poznałem bardzo fajnych ludzi, otworzyłem się. Myślałem, że niektóre osoby są bardzo wredne, ale po kilku dniach zmieniłem zdanie. Najlepsze spędzone 8 dni w roku - powiedział Kacper G. po tym, jak pożegnał się z nowymi przyjaciółmi z Niemiec.

Zdobywanie wiedzy, poznawanie tradycji, budowanie relacji międzyludzkich i zawieranie przyjaźni - o to właśnie chodzi w projekcie wymiany uczniowskiej.
- Przeżycia jak najbardziej pozytywne (...). Niemcy bardzo sympatyczni i mili, fajnie się z nimi rozmawiało i poznawało, wycieczki były na prawdę cudowne, a jedzonko jeszcze lepsze. Ogółem bomba! - podsumowała swoje doświadczenie Karolina Z.

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.