WARTO WIEDZIEĆ
Konkurs na nowe logo Puck ogłosił w marcu 2020. Na zwycięzcę czekała nagroda - 2 tysiące złotych. I jak się okazało, chętnych nie zabrakło. Do Urzędu Miasta Pucka dostarczono łącznie 138 projektów. Ich twórcy przysyłali po jednym pomyśle, były też podwójne lub potrójne zgłoszenia, a rekordzista stworzył aż cztery.
To rzeczywiście niemało, choć nie rekordowo, bo trzy lata wcześniej podobny konkurs na logo ogłosiło Władysławowo - tu na zwycięzcę czekało aż 5 tysięcy złotych, a do turystycznej gminy przysłano blisko 300 pomysłów.
Puccy urzędnicy nie kryli, że nie liczyli się z aż tak szerokim odzewem. Tym bardziej że w podobnym czasie swoje konkursy na logo uruchomili też sąsiedzi z gminy Puck oraz gmina Kosakowo.
- Powiem, że nas bardzo zaskoczyła ta liczba - komentuje burmistrz Hanna Pruchniewska.
Burmistrz zadecydowała, że rozszerzy skład komisji konkursowej i pierwotną czwórkę powiększono do siedmioosobowego grona.
Każdy z członków miał obejrzeć komplet propozycji, a potem wybrać najlepszą, jego zdaniem, trójkę i podać w kolejności od najlepszego do słabszego.
Okazało się, że zgodności nie było, bo w Pucku każdy członek siedmiosobowej komisji wskazał zupełnie inną propozycję.
- Nic się nie pokryło. To było po prostu niesamowite - przyznaje burmistrz.
Ostatecznie wybrano projekt, który dla Pucka stworzył Ireneusz Prokop z Warszawy - zawodowy grafik. Logotyp jest utrzymany w żółto-niebieskich barwach i wzbogacony hasłem "Puck zaślubiony morzu" (dwa ostatnie słowa są granatowe).
- Oczywiście rozumiem, że nie każdemu się będzie podobało - przyznaje Hanna Pruchniewska, burmistrz Pucka. - Bo to tak jak ze sztuką: odbiera się ją bardzo różnie.
Na trzech falach spoczywa promieniejące... nie, to nie słońce a pierścień.
- Mamy połączenie takiego radosnego, słonecznego nastroju z zaślubinami - ocenia burmistrz Pucka.
Żółty owal w centrum nawiązuje do przedmiotu, który do Zatoki Puckiej podczas historycznych zaślubin w Pucku z 10.02.1920 roku, cisnął generał Józef Haller.
- Mamy wiele ważnych epizodów w historii, ale uważamy, że zaślubiny są najważniejsze a "zaślubiony morzu" ładnie brzmi - tłumaczy Hanna Pruchniewska.
Po co Puckowi nowy logotyp? Jak tłumaczyli to urzędnicy:
- Celem konkursu jest stworzenie znaku identyfikacji wizualnej, którym samorząd będzie się posługiwał w materiałach promocyjnych i informacyjnych - mogliśmy przeczytać w komunikacie.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?