Oszuści podszywają się pod pracowników banków: dzwonią do klientów z numerów bardzo podobnych do numeru infolinii i informują, że bank udaremnił nieuprawnioną wypłatę pieniędzy z konta i tłumaczą, że aby zapobiec takim sytuacjom w przyszłości, należy zainstalować na smartfonie pewną aplikację.
- W rzeczywistości jest to narzędzie do przejęcia kontroli nad naszym telefonem i hasłami bankowości mobilnej - mówi mł. asp. Łukasz Brzeziński, oficer prasowy KPP w Pucku. - Niektórzy podejrzliwi klienci po rozmowie z oszustem kontaktują się z prawdziwą infolinią banku. Wtedy okazuje się, że żadna taka sytuacja nie miała miejsca.
O czym należy zawsze pamiętać? Mundurowi z Pucka podpowiadają:
- Pracownicy banków nigdy nie proszą podczas rozmowy o login lub hasło do bankowości internetowej.
- Pracownicy banków nigdy nie proszą o zainstalowanie dodatkowego oprogramowania lub uzyskanie zdalnego dostępu do komputerów klientów.
- Pracownicy banków nigdy nie proszą o pełen numer karty i kod CVV.
- Jeśli masz wątpliwości czy rozmawiasz z pracownikiem banku - rozłącz się - sprawdź numer na stronie internetowej i oddzwoń.
CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?