Nawet jeśli zakupy online zostały zabezpieczone dzięki wdrożeniu nowych technologii, takich jak: bezpieczne uwierzytelnianie klienta lub uwierzytelnianie dwuskładnikowe, cyberprzestępcy nadal znajdują sposoby, aby złapać w pułapkę kupujących online.
#SellSafe kampania informacyjna
Europol, wraz z Radą ds. Ryzyka Handlowego i krajami uczestniczącymi, rozpoczęli kampanię #SellSafe, aby podkreślić najlepsze taktyki zwalczania oszustw internetowych.
Celem kampanii jest zwiększenie bezpieczeństwa handlu elektronicznego poprzez promowanie bezpiecznych metod zakupów online oraz pomoc nowym sprzedawcom w otwarciu pierwszego sklepu internetowego bez ryzyka cyberataków.
Organy ścigania z krajów uczestniczących w kampanii, wspierane przez Europol i Radę ds. Ryzyka Handlowego, połączyły siły w skoordynowanym działaniu przeciwko oszustwom internetowym w dniach od 1 do 31 października 2021 w ramach działania e-Commerce 2021.
W wyniku tego aresztowano 28 podejrzanych związanych z nieuczciwymi transakcjami. Modus operandi polegał na korzystaniu z niektórych aplikacji mobilnych powiązanych z bankami w celu nielegalnego dokonywania przelewów i zakupów.
Operacja prowadzona na szczeblu krajowym była koordynowana przez policjantów Biura do Walki z Cyberprzestępczością KGP działających w ścisłej współpracy z Europejskim Centrum ds. Cyberprzestępczości (EC3) i przy bezpośredniej pomocy w realizacji zadań od organów ścigania i sektora prywatnego z całego świata.
Kraje uczestniczące to: Albania, Austria, Belgia, Kolumbia, Chorwacja, Grecja, Węgry, Irlandia,Włochy, Gruzja, Holandia, Macedonia Północna, Polska, Portugalia, Słowenia, Słowacja, Hiszpania, Szwajcaria i Stany Zjednoczone.
Kraje uczestniczące będą promować kampanię za pośrednictwem swoich kanałów mediów społecznościowych za pomocą hashtagu #SellSafe, aby pomóc konsumentom zrozumieć ryzyko oszustw w handlu elektronicznym.
Aby chronić konsumentów, Europol dostarczył szeregu pomocnych wskazówek, aby być o krok przed oszustami i upewnić się, że nie stracisz pieniędzy.
Wskazówki, jak chronić swój e-biznes:
- Upewnij się, że wszyscy pracownicy są świadomi problemów związanych z oszustwami dotyczącymi sklepów internetowych.
- Bądź na bieżąco z rodzajami oszustw płatniczych dotykających firmy i miej narzędzia, aby im zapobiec. Twoja krajowa organizacja płatnicza będzie miała szczegółowe informacje na temat rodzajów oszustw płatniczych.
- Poznaj swoich klientów, aby móc zweryfikować ich płatności.
Wskazówki dla kupujących online:
- Nigdy nie wysyłaj nikomu numeru karty, kodu PIN ani żadnych innych informacji o karcie pocztą elektroniczną.
- Nigdy nie wysyłaj pieniędzy osobie, której nie znasz.
- Zawsze zapisuj wszystkie dokumenty korzystając z zakupów online.
- Jeśli nic nie kupujesz, nie przesyłaj danych karty.
Więcej wskazówek, jak chronić siebie i swoją firmę przed e-oszustami, znajdziesz na stronie Europolu w artykule: Bezpieczna sprzedaż, bezpieczne przychody.
Byłeś świadkiem zdarzenia na terenie powiatu puckiego? Daj nam znać! Podziel się zdjęciami z nami i naszymi Czytelnikami. Prześlij je nam na maila ([email protected]) lub wyślij w wiadomości prywatnej na naszym fanpejdżu - kliknij w baner poniżej i przejdź na naszego Facebooka:
Powrót reprezentacji z Walii. Okęcie i kibice
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?