Wydział Sztuki Nowych Mediów PJWSTK. Cyfrowe studia

Artykuł sponsorowany
Wymagania stawiane grafikom przez rynek pracy uległy przez ostatnie lata potężnym zmianom. Dziś grafik to nie tylko artysta, który potrafi wspaniale oddać na płótnie piękną martwą naturę. Konieczna jest doskonała znajomość technologii i narzędzi komputerowych, umiejętność budowania przekazu wizualnego i graficznej rozmowy z odbiorcą. To właśnie dlatego grafik to nie tylko malarz czy rysownik, ale ktoś, kto buduje proces komunikacji wizualnej.

Znaki graficzne obecne są dziś wszędzie. Występują w tradycyjnych (żeby nie powiedzieć: konserwatywnych) środkach przekazu – w prasie, telewizji, kinie, ilustracjach książkowych, plakatach, ale także na polach, które cały czas odkrywamy na nowo: w reklamie miejskiej, w ikonkach odnajdywanych na ekranie, w symbolach używanych w smartfonach, w komiksach interaktywnych czy w grach komputerowych. To wszystko są pola pracy dla nowoczesnego grafika.

Co więcej, przez cały czas powstają nowe środki wyrazu artystycznego i użytkowego. Dziś, aby obejrzeć trójwymiarowy film idziemy do kina - jutro w każdym domu będzie stał telewizor 3D. Również rynek rozrywki elektronicznej zostanie zmieniony – trzeba będzie tworzyć w pełni funkcjonalne postaci 3D, pełne życia i interakcji z użytkownikiem.

Podobnie zmienia się również rynek reklamy. Trzeba na nowo zdefiniować sposób tworzenia logo, metody komunikacji z odbiorcą czy etykę przekazu. Po raz pierwszy w historii możemy tworzyć reklamę zindywidualizowaną (film s-f Raport Mniejszości ukazywał elektroniczny billboard, który rozpoznawał patrzącą na niego osobę – dziś ta technologia jest już dostępna!).

Wszechobecność multimedialnego świata sprawiła, że tworzenie reklamy wizualnej stało się wielkim wyzwaniem. W czasach Googla i Facebooka ze wszystkich stron bombarduje nas potężny strumień komunikacyjny – dlatego przed reklamą stawiane są bardzo wysokie wymagania. Aby spełniła ona swą rolę (a zleceniodawca był zadowolony) musi ona być świeża, inspirująca i przyciągająca uwagę. To właśnie dlatego grafik dziś musi mieć wiedzę z wielu dziedzin – na pozór daleko odległych od klasycznej edukacji plastycznej. Musi być informatykiem, plastykiem, psychologiem a nawet marketingowcem. Jeśli jednak uda mu się połączyć te umiejętności – będzie niezwykle poszukiwanym specjalistą na rynku pracy.

Wydział Sztuki Nowych Mediów PJWSTK – najlepszej niepublicznej uczelni kształcącej w zakresie grafiki - jest właśnie odpowiedzią na wyzwania nowych czasów. Udało nam się z powodzeniem połączyć nauczanie artystyczne (dotąd zarezerwowane dla Akademii Sztuk Pięknych) z otwartością na nowoczesne technologie i świat informatyki. Nasi Studenci pracują z najnowocześniejszym oprogramowaniem wiodących firm (Adobe, Autodesk, Blender), a jednocześnie kształcą się pod kierunkiem znanych profesorów i artystów.

Jeśli więc interesuje Cię nowoczesna grafika i multimedia – koniecznie przyjdź na nasze Dni Otwarte i zobacz, co mamy do zaoferowania.
Harmonogram Dni Otwartych:
19 maj 2012
9 czerwca 2012
15 wrzesień 2012

Polsko-Japońska Wyższa Szkoła Technik Komputerowych
Zamiejscowy Wydział Informatyki i Wydział Sztuki Nowych Mediów w Gdańsku
80-045 Gdańsk, ul. Brzegi 55

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na pomorskie.naszemiasto.pl Nasze Miasto