Pod uwagę wzięto w analizie okresy handlowe 12-13 grudnia 2020 r. vs 14-15 grudnia 2019 r. Uśredniony spadek odwiedzalności sklepów w tych okresach wyniósł -48 proc.- podano. Jednostkowe spadki poszczególnych przedstawicieli ZPPHiU osiągały nawet -68 proc. Uśredniony spadek sprzedaży wyniósł -38 proc. w stosunku do roku ubiegłego.
- Biorąc pod uwagę okres szczytu przedświątecznych zakupów, dane te są zatrważające- napisano.
- Powołujemy się na analizy i twarde dane, używamy argumentów merytorycznych ale ukrywamy realne emocje. Wyniki sprzedaży i odwiedzalności w naszych sklepach w centrach handlowych są dramatycznie złe i chcemy by wybrzmiało to głośno i wyraźnie – kolejne obostrzenia dotyczące handlu odetną nam tlen, który teraz podtrzymuje nas jeszcze przy życiu! - komentuje Zarząd ZPPHiU
W opinii Zarządu ZPPHiU kolejne obostrzenia dotyczące handlu mogłyby przesądzić o upadku wielu przedsiębiorstw. Straty wywołane pierwszym i drugim zamknięciem centrów handlowych są nieodwracalne, ale jeszcze jest szansa na ratowanie sektora i setek tysięcy ludzi w nim zatrudnionych- poinformowano w komunikacie przesłanym przed konferencją ministra zdrowia dotyczącą wprowadzenia nowych obostrzeń od 28 grudnia 2020 roku do 17 stycznia 2021 roku.
21 kwietnia II tura wyborów. Ciekawe pojedynki
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?