Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Powiat pucki i pieniądze od ZUS, który przeznacza 50 milionów złotych na poprawę bezpieczeństwa w pracy. Jak je zdobyć?

Piotr Niemkiewicz
Piotr Niemkiewicz
Arkadiusz Wojtasiewicz
Aż 50 milionów zotych ZUS, też w Pucku, planuje wydać na poprawę bezpieczeństwa pracy. To konkurs, w którym wziąć udział mogą małe firmy oraz pozostali płatnicy składek. Z funduszy ZUS otrzymać można nawet do 90% dofinansowania. Jak?

Zakład Ubezpieczeń Społecznych ogłosił kolejny konkurs na dofinansowanie projektów, które mają poprawić warunki pracy. Wnioski w formie papierowej i elektronicznej można składać od przyszłego poniedziałku 27 lipca aż do końca wakacji 2020 (31 sierpnia 2020 r.).

Dofinansowane mogą być działania pracodawców, których celem jest poprawa bezpieczeństwa w miejscu pracy oraz utrzymanie zdolności do pracy zatrudnionych, przez całą ich aktywność zawodową.

- Finansowanie działań związanych z zapobieganiem wypadkom przy pracy i chorobom zawodowym to ustawowy obowiązek ZUS - przypomina Krzysztof Cieszyński, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa pomorskiego.

Kto z powiatu puckiego może wziąć udział w ZUS-owskim konkursie? Praktycznie każdy płatnik składek. Ale w przypadku mikro i małych przedsiębiorstw procent dofinansowania będzie największy.

Firmy zatrudniające od 1 do 9 osób mogą otrzymać 90 proc. dofinansowania, które może wynieść do 140 tys. zł. Przedsiębiorstwa zatrudniające od 10 do 49 pracowników dostaną do 80 proc, a zatrudniające od 50 do 249 – maksymalnie 60 proc.

- Duże firmy mogą otrzymać dofinansowanie w wysokości 20 proc., w ich wypadku może to być nawet 500 tys. zł. Środki te pochodzą z funduszu wypadkowego - komentuje rzecznik pomorskiego ZUS.

Dofinansowane będą wyłącznie działania, które bezpośrednio ograniczą niekorzystne oddziaływania w miejscu pracy.

- Można więc zadbać o bezpieczeństwo instalacji technicznych, maszyn, urządzeń i miejsc pracy, zakupić urządzenia chroniące przed hałasem i drganiami mechanicznymi oraz promieniowaniem elektromagnetycznym, zapewnić ochronę przed promieniowaniem optycznym i energią elektryczną, czy sprzęt i urządzenia służące poprawie bezpieczeństwa pracy na wysokości oraz wiele innych - wylicza Krzysztof Cieszyński. - Dopłatę można otrzymać nie częściej niż raz na trzy lata.

Wnioski mogą składać pracodawcy, którzy nie zalegają z opłatą składek i podatków oraz nie znajdują się w stanie upadłości, pod zarządem komisarycznym, w toku likwidacji lub postępowania układowego.

Złożone wnioski ZUS sprawdzi najpierw pod kątem formalnym - czy są kompletne i poprawne. Następnie merytorycznie zweryfikują je eksperci wyznaczeni przez Centralny Instytut Ochrony Pracy – Państwowy Instytut Badawczy.

- Zapytania lub wątpliwości dotyczące konkursu można zgłaszać elektronicznie na adres e-mail: [email protected] od 27 lipca do 24 sierpnia 2020 r. Przed wysłaniem e-maila warto zapoznać się z opracowanymi przez ZUS przykładowymi pytaniami i odpowiedziami - przypomina rzecznik.

Wyniki konkursu ZUS ogłosić ma do końca 2020 r. Szczegółowe informacje dostępne są na stronie ww ZUS w tym miejscu - KLIKNIJ.

od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na puck.naszemiasto.pl Nasze Miasto